Vores tilbud

Bogense Skole er beliggende i Nordfyns Kommune. Vi har ca. 455 glade og videbegærlige elever samt ca. 60 medarbejdere.

Bogense Skole er beliggende på Gyldenstensvej 2, 5400 Bogense. Her har vi almen skole fra 0. - 9. årgang, SFO og Klub.

Vores målsætning er at:

• børnene udvikler sig til selvstændige sociale og ansvarlige mennesker, der er åbne over for et samfund i udvikling.
  • børnene danner deres egen helhedsopfattelse af tilværelsen, naturen og samfundet.

Skolens hverdag skal være præget af tryghed og kreativitet, hvor børnene har medindflydelse og medansvar.

Undervisningen baseres på et solidt fagligt niveau og skal være oplevelsesorienteret.

Dette skal foregå i samarbejde mellem elever, lærere, forældre og byråd.

På Bogense Skole kan du som forældre og elev forvente af det pædagogiske personale, at

• vi tager udgangspunkt i elevernes styrkesider og hjælper med at finde udfordringer og læringsmål for eleverne
  • vi giver eleverne plads og tid til at holde pauser og til at få venner
  • vi bruger fagene og målene i fagene til at skabe koncentration og motivation hos eleverne